• Derby mot Yxhult på fredag

    Derbydags på Kumla IP på fredag Fio Karlsson Adolfsbergs IK Vi kommer från en lite svängig match i premiären mot Strömtorp (seger 3 – 2), och ett sent avgörande. Och faktiskt med mig som målskytt. Vet inte riktigt hur jag hamnade där framme (spelar annars som siste man i laget), men satte i alla fall segermålet från ganska nära håll – och jag är inte direkt någon som brukar göra mål. Första halvlek är väl inte direkt lysande, men efter ett bra snack i halvlek och några lyckade byten, och lite korrigeringar av tränarna, så är andra halvlek bara ett lag. Annars trivs jag bra i laget och i Adolfsberg och är faktiskt lite imponerad över nivån på truppen och kvalitén på träningarna. Sedan är naturligtvis serien helt ny för mig – vet att det är många derbyn och att Yxhult troligen är ett topplag – men vi siktar också ganska högt i år, och ska bli riktigt kul med ett hett derby på fredag. Tillägg: Fio (23 år) började redan som 15-åring i Skiljebos A-lag (Västerås) och har sedan spelat åtskilliga år i laget och i tvåan. Har även haft en korsbandsskada, som hindrat honom en del på senare år. Håkan Juhlin tränare IK Yxhult Nöjd med vår prestation i premiären, mot ett starkt IFK Eskilstuna. Vi bättre i första och inte helt nöjd med 1 – 1 i paus, men efter andra måste jag erkänna att vi ändå är nöjda med krysset (2 – 2). IFK Eskilstuna var bra och inte många lag som hämtar poäng på Tunavallen, kan jag lova. Vi har några tunga offensiva pjäser borta, (Nadir Ayeva och Marcus Karlsson), men hoppas snart tillbaka, och vi siktar att vara i topp, troligen tillsammans med Karlslunds IF och IFK Eskilstuna, och kanske också våra kommande motståndare på fredag Adolfsbergs IK, som jag varnar för i år. Sedan hör jag, att det finns de som nämner Lindö FF också. Nu kryllar det av derbyn i serien i år – både på gott och ont – och intressant med Adolfsberg och denna gång på Kumla IP. Vi är ju tre Kumla-lag som just nu spelar där, och något bra gör vi nog i samtliga tre klubbar – avslutar Håkan - nu med sin 8:e säsong i Yxhult. Omgång 2 Fred. 19.00 Yxhult IK – Adolfbergs IK Lörd. 13.00 IK Sturehov – Värmbols FC Lörd 14.00 Strömtorps IK – Karlslunds IF Lörd 15.15 Torstorps IF – Stene IF Sönd. 13.00 Adas United IF – IFK Eskilstuna Sönd 13.00 Lindö FF – KB Karlskoga Herr 10 apr 2025 0kommentarer
  • KIckoff Ånnaboda

    Säsongen närmar sig med stormsteg och som vi informerade om på föräldramötet så kommer säsongen innehålla massa roliga aktivitet och näst på tur är Kickoff/träningslägret i Ånnaboda sista helgen i april (26-27:e). Vi kommer som vanligt behöva lite hjälp från er föräldrar och denna gång är det främst hjälp med skjuts och städning innan vi lämnar Ånnaboda. Preliminärt schema: Lördag: 09:00 Samling på Lugnets IP 10:00 Träning på konstgräs i Latorp (samtliga duschar efter träningspasset i Latorp) 12:30 Lunch – First Camp Ånnaboda 14:00 Aktiviteter ute och inne 18:30 Middagsbuffé 19:30 Fri lek 22:30 Godnatt Söndag: 08:30 Frukost 10:00 Fotbollsteori mm 11:45 Lunch 12:30 Avresa till Latorp 13:00 Träning på konstgräs i Latorp 14:30 Slut Vi kommer bo i stugor vid First Camp Ånnaboda och samtliga måltider (lunch, middag, frukost, lunch) kommer vi äta i restaurangen ovanför pulkabacken. Vi kommer även äta två enklare mellanmål/fika, vet ni med er att ert barn behöver fylla på ännu mer energi så skicka med någon frukt, smörgås, bars eller liknande För att hålla nere kostnaderna så har vi inte bokat städning av stugorna så där skulle vi behöva hjälp av ett antal föräldrar som även skulle kunna hjälpa till att skjutsa ner spelarna till Latorp efter lunchen Packlista: Sängkläder (sängar, kudde & täcke finns på plats) Duschgrejor inkl handduk Hygienartiklar Fotbollskläder – två träningar Kläder/skor till aktiviteter (inomhus & utomhus), kläder efter väder Myskläder att hänga i Tofflor Ett glatt humör Ev lördagsgodis (rimliga mängder) Ev mellis/bars eller liknande Kostnaden är 1 090 kr/spelare och då ingår boende, alla måltider, mellis, träningen på konstgräs i Latorp. För spelare som har positivt saldo på sina individuella spelarkonton kan använda detta, det kommer en uppdatering kring dom individuella spelarkontona närmaste dagarna. Vill ni använda individuella spelarkonton så kommentera nedan, annars swishas avgiften till David på 070-929 18 20, märk ”Kickoff Holger”, betalningen ska swishas senast den 25:e april Vi behöver hjälp med: • Transport från Lugnets IP – Latorp - Ånnaboda (lördag) • Transport från Ånnaboda – Latorp – Lugnets IP (söndag) • Städning av stugorna söndag förmiddag (söndag förmiddag) Kommentera nedan om ni kan hjälpa till med något av ovanstående P2012 10 apr 2025 31kommentarer
  • Leverans av T-shirt och träningsoverall

    Först och främst, ett STORT, STORT TACK till våra sponsorer som gjort det möjligt att reducera priset på inköpet av våra kläder, stötta gärna våra sponsorer när tillfälle ges! Våra sponsorer som stöttar laget vid klädinköpet är: Centrala Gummi Lindahl Advokatbyrå Adolfsberg Pizzeria Närke Energiteknik LPM Potatis Närkefrakt Prinfo Welins Leveransen kommer sannolikt ske veckan efter påsk (onsdagen den 23:e i samband med träningen). Det är möjligt att använda individuella spelarkonto för betalning av kläderna, kommentera nedan om ni vill använda saldot på spelarkontot (en sammanställning över respektive spelares saldo redovisas i början av nästa vecka under dokument – ekonomi på laget.se) för betalning. Ni som betalar som "vanligt" swishar för kläderna till David på 070-929 18 20 Hur mycket respektive spelare ska betala framgår av beställningsfilen som ligger under dokument – övrigt – klädbeställning våren 2025 Ett, två, AIK P2012 9 apr 2025 23kommentarer
  • Match på lördag

    På lördag så kommer vi efter träning ha lite matcher mot ÖSK och Sturehov. De som anmält sig kommer få pizza som vi beställler. Vi ser gärna att fler anmäler sig till matcherna men förstår att det kan vara svårt då det var på kort varsel. VIKTIGT: Finns det några allergier bland de som ska med på matcherna då vi förbeställer pizza. Med vänlig hälsning, Tränarna P-2018 genom David Karlsson P2018 9 apr 2025 5kommentarer
  • Info om sommarens cuper

    Hej! Vi har fått en del frågor kring cuperna i sommar, så här kommer en liten uppdatering. Anledningen till att vi inte har bokat in något ännu är att seriespelet först nu börjar sätta sig, och att vi ledare också behöver få lite koll på våra semestrar. Vad gäller de två cuper vi skickade ut intresseförfrågan om i våras, så ser det ut så här: Stockholm Football Cup i början av sommaren: Den krockar tyvärr med vår sista seriematch. Vi har försökt flytta matchen tillsammans med laget vi ska möta, men Uppsala har inte möjlighet att ändra datum – så vi får hoppa över den cupen. Kalmar Sommarcup: Här jobbar vi på att få ihop tränare som kan vara med. Vi återkommer så snart vi vet mer! Utöver det håller vi på att leta efter andra cuper för vår åldersgrupp. Utbudet är ganska begränsat, men vi gör vårt bästa för att hitta något bra alternativ. Vi räknar med att kunna ge besked inom 1–2 veckor. Tack för ert tålamod – vi ser fram emot en rolig och fotbollsfylld sommar tillsammans! /Ledarna P17 9 apr 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter