Vilken helg !
Hej Tyvärr riktigt dåliga tider på matcherna för oss men vi klarade det. Vi bestämde tillsammans att lägga energin på matcherna istället för det dåliga schemat. Det gjorde vi bra! 100 mil har killarna åkt fram och tillbaks under 3 dagar, 5 matcher , 2 vinst-2 oavgjorda och en förlust (mot Hammarby). Stor eloge till killarnas focus vid varje match, bra gjort. Stort tack till alla er som skjutsade och var där. Det betyder mycket. Vi tränare är väldigt nöjda med prestationen killarna gjorde, att de orkade hålla humöret vid varje match. 4 riktigt bra matcher som var jämna vilket vi behövde.
P15
6 apr 2025
1kommentar
Grillsäsongen är snart här
Så vi passar på med en försäljning av föreningsburgare från Bergslagsdelikatesser. 10 paket om 8 st 150g burgare per spelare ska minst säljas, inga friköp. 220 kr/paket Varje sålt paket ger 50:- till lagkassan Försäljningsperiod v. 15, 16 och 17. Leverans v.18 torsdag till oss. Inbetalning kommer ske via digitala lagkassan för försäljningen. https://konto.digitalalagkassan.se/s/T9LCy1TS27DX Registrera era beställningar här så samlar Per Olofsson ihop dem och skickar in lagets beställningar. För frågor, kontakta Per.
F2012
6 apr 2025
30kommentarer
Nu börjar utomhussäsongen på riktigt!
Idag var sista inomhusträningen för laget! Söndag 13 april (dagen efter eskilstunacupen) är träningen inställt pga örebrocupen innebandy och sen är det påsklov! Likaså är adolfsbergsskolan uppbokad 26-27 april pga örebrocupen i badminton, men då är vi till Mariestad på Bollis cup! MEN vi har fått glädjande besked att vi äntligen får smygstarta på gräs en gång i veckan vid hälleboparken (adolfsbergsskolan) efter påsklovet och då kommer vi köra tisdagar 16:45-18:15 istället för söndagsträningen! Det innebär att vi fr.o.m. vecka 17 kör enbart utomhus i kombination av gräs och konstgräs! I mitten av maj månad är planen att vi skall övergå till tisdagar och torsdagar vid Hälleboparken och matchdag på helgerna, vi uppdaterar kalendern allt eftersom vi får klartecken från klubbledningen! Vi påminner om att utsatt tid är när träningen börjar, det innebär att man som spelare är på plats, fotbollsskorna påsatta, ha koll på vattenflaska osv innan dess, helst 5 min före! Lika viktigt att man som spelare ätit ett bra mellanmål ungefär 30 min före vardagsträning för att orka efter skolan & fritids! Schemat närmaste månaden kommer se ut så här för att ni skall kunna planera: Lördag 12 april ESKILSTUNACUPEN Lördag 19 april 08:50 - 10:00 Konstgräs lugnets IP Måndag 21 april 12:00 - 15:30 Konstgräs lugnets IP Träning 60min och därefter föräldramatch + korvgrillning Tisdag 22 april 16:45 - 18:15 Hälleboparken (Adolfsbergsskolan) Lördag 26 april 08:50 - 10:00 Konstgräs lugnets IP Söndag 27 april BOLLIS CUP Mariestad Tisdag 29 april 16:45 - 18:15 Hälleboparken (Adolfsbergsskolan) Torsdag 1 maj (valborg) Hovsta spring cup Lördag 3 maj 08:50 - 10:00 Konstgräs lugnets IP Tisdag 6 maj 16:45 - 18:15 Hälleboparken (Adolfsbergsskolan) Lördag 10 maj 08:50 - 10:00 Konstgräs Lugnets IP
P2016
6 apr 2025
Information om träningsmatcher mot Rynninge 6/4
Hej, Vi har fått info om att morgondagens matcher kommer spelas efter varandra. Samling lika tidigare för samtliga spelare, för de som inte spelar samlas vi och har spelarsamtal. Är det något som behöver skjuts så skriv en kommentar. Första matchen: Jakov, Albin, William, Oliver, Ask, Viggo, Melker, Arvid. Andra matchen: Sven, Vincent, Nils J, Hugo, Noah, Ebbe, August, Soul, Yunus OBS! Varma kläder gäller!! //Ledarna
P2013
5 apr 2025
5kommentarer
Adolfsberg vände och vann
En riktigt spännade premiär när Strömtorp gästade Lugnet och Adolfsberg. Strömtorp leder också med 2 - 0 i halvlek, då man tidigt hittar rätt på en frispark (Olof Bolinder) och en bit bort, men frisparken letar sig in under ribban i AIK-målet. Sedan kan Strömtorps skyttekung Filip Thoren nicka in 2 - 0 och ett snyggt anfall av bortalaget. Ledning 2 - 0 i halvlek, och ganska jämnt men Strömtorp spelade rakt, spelade robust och hade lite medvind i dubbel bemärkelse - men inget att säga om SIK:s ledning. Andra halvlek handlade bara om Adolfsberg. Inhopparen Adam Molin (sjuk i veckan) kunde tidigt forcera in 2 - 1, och sedan bara hemmalaget - målchanser skapades och otaliga hörnor och mycket annat. Till slut kom också 2 - 2, då en boll snett inåt bakåt hamnade hos Elton Vallberg och stor hemmaglädje. Inte mindre glädje, då siste man bakåt Fio Karlsson, plötsligt blev förste man framåt och kunde sätta segermålet - och då var det nästan slut. Starkt av Adolfsberg att vända 0 - 2, och till slut också fullt rättvist. Och visst gör Adam Molin en avgörande insats i andra, men vi hyllar ändå laget. Yxhult borta fredag om en vecka och på Kumla IP. Niclas Mendritzki Strömtorp Ingen vidare match, och vi slutar spela fotboll i andra och Adolfsberg får ta över helt. Ändå tycker jag vi skulle kunna utnyttja de stora ytor, som de lämnar bakåt och få till lite mer omställningar. Henrik Grudemo Adolfsberg Jätteskön seger såklart. Vi gör ingen dålig första halvlek, men har svårt att skapa målchanser och inget att säga om att Strömtorp leder i halvlek. Men i andra är det nästan bara vi och är jättenöjd med allesammans och vi får också resultat på vår forcering och en lyckad början på säsongen. Adolfsbergs IK Ludvig Rönnberg, Melvin Westlind, Fio Karlsson, Markus Moore. Elton Vallberg, Axel Wettéus, Filip Maksimovic, Carl Lind, Julius Bengtsson, Hannes Lundström, Carl Molin, Ersättare: Fabián Vitrera (90), Adam Pragnert (45), Adam Molin (45), Ludwig Flink (65), Elias Karlsson Rosengren, Noah Dicksen (75), Ludvig Engström Adolfsbergs IK – Strömtorps IK 3 - 2 IFK Eskilstuna – Yxhults IK 2 - 2 Stene IF – Adas United IF 2 - 1 Karlslunds IF – IK Sturehov 2 - 1 KB Karlskoga – Torstorps IF 3 - 1 Värmbols FC – Lindö FF 1 - 6
Herr
4 apr 2025
1kommentar
Visa fler nyheter