• Sommarcup 1-3 augusti!

    Hej! Som vi tidigare nämnt på föräldramötet och i utskick så vill vi åka på en sommarcup med laget i år. Vi har hört gott om Oddebollen i Uddevalla och det är vårt första alternativ som det ser ut just nu. Oddebollen spelas fre-sön den 1-3 augusti vilket innebär tre övernattningar i skola för spelare och ledare (ankomst torsdag, avresa söndag). För att killarna ska vänja sig lite vid att sova borta tillsammans med lagkompisar planerar vi en aktivitet under våren där vi har en övernattning i kombination med träning/matcher, lite som ett träningsläger. Om det är någon av er som är fundersam kring om er son fixar att sova borta tre nätter så kanske den infon kan hjälpa. Det finns givetvis möjlighet för föräldrar, syskon och familjer att följa med som åskådare med flera boendealternativ i och i närheten av Uddevalla och området där majoriteten av cupen spelas. Vandrarhem, camping, hotell sägs finnas, jag kan dock inte svara för bokningsläget på något av dem… Alla har eget ansvar för att ordna med detta. Det kan så klart vara kul om många är/bor på ungefär samma ställe men detta är inget som vi ledare har möjlighet att involvera oss i. Lagavgiften är 1500kr/lag medan Deltagaravgiften är 1495kr/spelare/ledare i vilken 3 övernattningar i skola & 8 måltider ingår. Som vi tidigare sagt så vill vi delfinansiera cupen med hjälp av lagkassan. Ett troligt upplägg är att föräldrar betalar 30-50% av deltagaravgiften, en slags ”cup-peng”, och att lagkassan finansierar resten. När vi anmäler oss som lag till cupen är anmälan bindande i avseendet att lagavgiften inte återbetalas. Det betyder att när vi anmäler antal lag till cupen så behöver vi veta hur många spelare som kan och vill delta. Mer info kommer senare angående boende, transport, praktisk information, osv. men här och nu är PRIO att ta reda på hur många spelare som kommer att delta. Den intresseanmälan som går ut efter detta utskick är alltså bindande. Svarar ni JA på kallelsen så räknar vi med att spelaren deltar enligt info i detta utskick. För att vi ska kunna gå vidare med anmälan till cupen och även för att ge er föräldrar förutsättningar att planera, boka boende, osv. så vill vi att ni besvarar kallelsen så snart som möjligt och senast måndag 3 februari. Ni får gärna ställa frågor på detta utskick i kommentarerna så tar vi det allteftersom. Om det är många av er som har frågor så kanske vi får ta ett extra teams-möte för att alla ska veta vad som gäller. För mer info om Oddebollen, se https://oddebollen.se/. Om ni har specifika frågor så kan ni ringa mig. Att åka på fotbollscup som spelare var otroligt roligt och ett minne för livet. Vi hoppas att det är många som kan och vill följa med! // Anders P2014 27 jan 2025 0kommentarer
  • På gång

    God kväll, Några har kanske redan sett det, vi har fått en justering av träningstiden på fredagar. Ny tid är 16.45-18.00, kallelserna är uppdaterade. Vi håller tummarna för att planen hinner skottas, alternativt att snön hinner smälta, till morgondagens träning. Vi har lite koll på kommunens hemsida och meddelar om träningen bli inställd senast 15.30. Inget meddelande = träning! Sedan kan vi tyvärr meddela att Levi och Theodore slutar i laget under mars månad, för att övergå och starta ett nytt lag under Assyriska. Filip Augustsson har valt att ta en paus från fotbollen. Alla är självklart välkomna tillbaka! //Ledarna P2013 27 jan 2025 0kommentarer
  • Träning och matcher i Februari, Mars & April

    Nu smygstartar vi utesäsongen 2025! Vi fortsätter träna två gånger i veckan och fr.o.m. nu tränar vi lördagar 09:00 - 10:00 utomhus på konstgräset vid Lugnets IP samt söndagar 10:45 - 12:00 inomhus i Adolfsbergsskolan. Kläder efter väder och utomhusträningarna ställs enbart in om utskick görs via SMS pga kyla eller extremt dåligt väder från oss ledare. I samråd med klubben försöker vi hitta lösningar för att få börja träna på vardagar så snart som möjligt på konstgräset eller att gräsplanerna blir i bra skick tidigt på våren! Tidigare idag gick ett utskick till alla vårdnadshavare via mejl gällande kallelser till match framöver, rekommenderar er att snarast ta del av denna information för att vara uppdaterade! Söndag 9/2 spelar vi Kåbe Mattan Cup i Lanna. MER INFO KOMMER UNDER VECKAN! Söndag 2/3 arrangerar vi matchcamp igen i svealundsskolan som en "avslutning" på inomhussäsongen, Sturehov är klara motståndare och vi kommer satsa på flera längre matcher för mer speltid åt alla. Det är flera föreningar som visat intresse för att spela match mot oss så det kommer planeras in träningsmatcher utomhus under mars månad är målet. Lördag 12/4 åker vi till Eskilstunacupen Söndag 27/4 åker vi till Bollis cup i Mariestad Utöver detta så kikar vi på träningstillfällen med fokus på rörelse och gemenskap samt att vi planerar någon form av lagaktivitet i klubbstugan. P2016 27 jan 2025
  • Info om starten 2025

    Hej på er Äntligen är säsongen igång. Starten med 2 träningar och att vi hämtade hem pokalen i Skinnskatteberg är fantastiskt. Efter cupen har vi gjort 4 träningar och ytterligare 2 väntar i januari. Upplägget på träningarna är att vi kör lite hårdare under 2 veckors perioder för att sedan gå ner lite i intensitet och fys under 1 vecka. Såklart tittar vi / hör med killarna hur de känner sig osv. Om ni inte vet det så har Erik skickat ut några enkla frågor som de ska besvara där vi får reda på statusen hos killarna. Allt för att vi inte ska köra för hårt/lätt. Alla är olika, det som är jobbigt för någon är inte alls lika påfrestande för en annan spelare så här försöker vi möta killarna på sin nivå och lyssna på varje individ m.h.a olika frågor. Där ser vi dessa korta "enkäter" som ett bra verktyg/möjlighet att fånga upp åsikter från spelarna och kanske framförallt de röster som kanske inte alltid låter högst på träning. Snart börjar matchandet också där vi kommer köra med ett 11 manna och ett 9 manna lag. Tanken är då att de som är avbytare i 11 manna matcherna ska även spela i 9 manna matcherna. Som avbytare ska man vara redo att spela men förmodligen kortare tid beroende på vad som händer i matchen osv. Vi tränare kommer bestämma var killarna kommer spela i form av hur det ser ut på träningen, vad är bäst för killen , mognaden i spelet osv. I 11 manna matcherna kommer vi eventuellt låna in någon 2010 från 2009 lager och i 9 manna matcherna låna in någon från 2012 matcherna om det behövs. Det händer väldigt mycket med killarna nu i form av att de växer, den mentala mognaden och att de har olika mål med fotbollen osv . Senaste 2 veckorna har det varit väldigt bra närvaro på träningarna, kul. Nu märker vi att killarna känner sig lite slitna, har lite känningar osv. Peppa de , se till de kommer ner på träningarna. Är de lite trötta , har lite känningar är det inte farligt. Vi kan alltid försöka anpassa att de är med på en del av träningen, eller ge de någon egen träning de kan göra. Be de informera oss tränare helst dagen innan eller samma dag så tidigt som möjligt. När man går mer från motivation till disciplin blir det lite tuffare men något vi alla måste gå igenom. Att gå iväg och träna och man inte har någon lust alls är inte så roligt men men har du ångrat en träning, är det inte helt underbart att ha klarat av det !? Peppa killarna hemma att komma ner på träningen, man behöver inte vara bäst varje gång men att genomföra träningen under jan-feb och mars kommer göra alla starkare både fysiskt och mentalt. Finns resor eller annan redan nu planerad frånvaro i era kalendrar så vill vi gärna ta del av detta snarast möjligt för att underlätta vår planering. /Tränarna P15 27 jan 2025 0kommentarer
  • INSTÄLLD TRÄNING MÅN 27 JAN

    Hej på er, Vi måste tyvärr ställa in dagens träning med kort varsel pga snön. Vi hoppas kunna träna på onsdag igen, hoppas vi ses då! / Ledarna P2012 27 jan 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter