• Dags att beställa andrastället!

    Nu börjar vi få klart med alla sponsorer och det är snart dags att beställa andrastället till laget! UTPROVNING Träningarna nu i helgen, 1-2 februari, kommer det finnas möjlighet att prova strl 140, 152, 164 för att veta vilken storlek man önskar. Ta hänsyn till att tröjan ska fungera två säsonger, 2025-2026! T.ex. har man 140 idag och den sitter bra, ta 152 istället! Killarna kan växa väldigt fort på kort tid! Den storlek man önskar är också viktig för att vi ska kunna få nya tröjor med rätt storlek till alla för hemmastället. TRÖJNUMMER I samband med detta kommer alla få önska nummer på tröjan. Man kommer få önska tre nummer i prioriteringsordning 1,2,3 och är det flera som vill ha samma kommer vi köra lottning i tilldelningen. Vi kommer ta fram en lista till träningarna som ni föräldrar får ta ansvar för att fylla i åt era killar. Om man är 100% säker på storlek och önskemål på nummer kan man smsa lagledare tidigare, Annars måste man meddela senast onsdag 5 februari med önskemål. P2016 27 jan 2025 0kommentarer
  • Fortsätt samla pant

    Hej alla, Vill bara förtydliga att vi alla fortsätter att samla pant hela året. Jag återkommer med ett nytt tillfälle för pantuppsamling efter påsk. De som får fulla Pantamera säckar kan kontakta mig för att få säckförslutare med etikett, så kan ni själva lämna in säckarna på något inlämningsställe. Länk till inlämningsställen: https://pantamera.nu/sv/forening/foreningskund---sa-funkar-det/lamna-foreningssack-pa-inlamningsstalle/ I säckarna kan ni även lägga burkar utan pant, exempelvis importerade burkar. Max 60 % av säcken får vara burkar utan pant. För dem som inte har så mycket plats går det fortsatt bra att lämna pant på Vadstens gränd 8, hemma hos Theo A. Skicka ett SMS till Theos mamma Therese 070-835 94 96 om ni vill lämna pant där. Idag lämnade vi in 7 säckar efter uppsamlingen, några har också lämnat i in säckar själva så totalt är vi uppe i 17 inlämnade säckar = 3 400 kr. Vid frågor är det bara att ni kontaktar mig, 0709-827520. Hälsningar Malin P2014 26 jan 2025 0kommentarer
  • Premiären avklarad

    Adolfsbergs IK och ÖSK P 19 träningsspelade på söndagen på Behrn Arena och ÖSK segrade till slut med 3 – 2, efter att lagen haft varsin halvlek. Adolfsberg började bäst, och vi gissar att man är väldigt nöjd med sin första halvlek. Adam Molin friställde Ludvig Flink tidigt i matchen, och bara den passningen var värd hela entrépengen, och heller inget fel på Ludvigs avslut. Sedan kunde även Adam göra 2 – 0 på matchens upprullning, och överhuvudtaget funkade Adolfsbergs spel bra i båda delarna av banan. Elton Wallberg hade dessutom ett friläge, och ett bolltrillande ÖSK skapade inga heta chanser. Andra halvlek var ÖSK:s och man kunde till slut också göra tre mål, (Oli Melander, Edwin Ibrahimbegovic och Mohamad Dana) och bäst på plan i andra halvlek var nog Jonathan Andersson, som gjorde flera otroliga räddningar. Dagens trupp: Ludvig Rönnberg, Jonathan Andersson, Fio Karlsson, Markus Moore, Stephane Laomadi, Adam Molin, Hannes Nygren, Hannes Lundström, Ludwig Flink, Carl Molin, Melvin Westlind, Emil Johansson, Hugo Fransson, Filip Maksimovic, Elton Vallberg, Gino Chamoun, Carl Lind, Filip Tamm och 2 provspelare. Bilder från matchen Herr 26 jan 2025 0kommentarer
  • Nu rullar 2025 igång.

    Imorgon spelar vi årets första träningsmatch mot Karlslunds IF. Det kommer att bli en spännande och rolig säsong. Vi har fått in nya spelare som redan har blivit välkomnade in i laget på ett fint sätt. Träningar Träningarna kommer att genomföras enligt följande schema: Måndag, torsdag och fredag: Träning på konstgräset på Lugnet IP. Tisdag: Fysträning på Brunnskolan, som även kan bytas ut mot alternativ träning vid behov. Försäsongen Laget har åtta försäsongsmatcher inplanerade innan serien drar igång. Kalendern på laget.se är uppdaterad. Viktigt! Flera av matcherna kommer att spelas på bortaplan, och vi är beroende av att ni föräldrar hjälper till med att köra spelarna till dessa matcher. För att detta ska fungera smidigt behöver alla hjälpas åt att planera och samordna körningar i god tid. Vi tackar er på förhand för ert engagemang och er hjälp! Vecka 7 och 13 är för tillfället matchfria. Seriespel I dagsläget har vi en plats i regionalserien, vilket vi ledare ser som ett utmärkt alternativ. Med tanke på det fina kvalresultatet, där laget slutade på andra plats, har vi även anmält intresse för att spela i division 1 om något lag skulle avsäga sig sin plats. Viktigt med närvaro Denna period av säsongen är väldigt viktig, och därför är det betydelsefullt att träningsnärvaron är hög. Vi uppmuntrar både spelare och föräldrar att peppa varandra för att hålla motivationen uppe. Om en spelare inte kan delta i träningen, är det viktigt att meddela frånvaro och ange anledning. Tack! Vi ledare vill tacka er föräldrar och spelare för den fina julklappen vi fick. Det uppskattas verkligen och betyder mycket för oss att känna ert stöd och engagemang. Er uppskattning gör vårt arbete med laget ännu roligare och mer givande. Tack! Vi ser fram emot en fantastisk säsong tillsammans! P17 25 jan 2025 0kommentarer
  • Första träningsmatchen på söndag

    Adolfsbergs herrar påbörjar träningsmatchandet på söndag och mot ÖSK P 19. Ett helt nytt ledarteam och även mycket nytt ute på plan. Henrik Grudemo tränare Adolfsberg Kul att vara igång på riktigt med förberedelserna för säsongen. Hög energi både på fotbollspassen och i gymmet. Väldigt stimulerande att jobba med en så driven grupp. Det är också en hel del nytt, både vad gäller arbetssätt, upplägg och relationer och det kommer tveklöst krävas både mod och tålamod för oss under processens gång. Men sakta men säkert faller pusselbitar också på plats både i tränarstaben, i truppen men också i den generella förståelsen för vad det är vi vill bygga. Hittills har vi genomfört sex fotbollspass och två pass med styrketräning. Vårt nästa steg för vår fortsatta utveckling, både fysiskt, psykologiskt, taktiskt och tekniskt, är att träna på det som faktiskt är fotboll: 11 mot 11 på en stor plan. När vi inte har möjlighet att träna det under veckodagarna blir träningsmatcherna det enskilt viktigaste pedagogiska momentet för oss. Att få testa, lyckas, misslyckas, lära och testa igen. Med det sagt förväntar jag mig att matchen på söndag blir ett tufft första test för oss och vår nuvarande förmåga. Av vad jag sett är ÖSK är ett mycket skickligt lag med många spännande spelare. Förhoppningen är att vi kommer ha en hel del moment som vi kommer lära oss mycket av i vår fortsatta process, både där vi lyckas med det vi vill, men också där vi inte gör det. Viktigt för oss är att sträva mot att praktisera det vi tränat på, och acceptera att det kommer bli fel ibland. Status i en annars ofullständig trupp är ett par skador och någon sjukdom, men i övrigt ser det positivt ut. Planen är att fördela speltid relativt jämnt över samtliga positioner, och vi kommer fylla på med flera duktiga spelare från vårt U19, samt ett par provspelare. Herr 25 jan 2025 1kommentar
  • Visa fler nyheter