26/1: Lagindelning & spelschema
Här kommer lagindelning och spelschema till helgens matchcamp. Samling 15:15 för alla. Båda lagen spelar två matcher, 1x12min. Ni som skall hjälpa till med kiosk osv får gärna komma till 15:00 Då vi återigen är väldigt många spelare och få matcher kommer vi tillämpa speltid utifrån engagemang. Lag 1: Dan & Karl Nezar, Darian, Milton, Elton, León, Kevin, Noa, Hugo J, Milian, Hugo R, Karl-filip Lag 2: Andreas T & Simon (Andreas S stöttar) Sture, Vide, August Sv, Melker, August St, Wilhelm, Ola, Waldemar, Wilgot, Josef, Sigge, Oliver SPELSCHEMA 15:40 Lag 1 - Marieberg 1 15:55 Yxhult 1 - Marieberg 2 16:10 Lag 2 - Yxhult 2 16:35 Yxhult 1 - Lag 1 16:50 Yxhult 2 - Marieberg 1 17:05 Marieberg 2 - Lag 2
P2016
22 jan 2025
Välkommen till Adolfsbergs IK - Ludvig Rönnberg
Ludvig Rönnberg (f.06) kommer att vara en av Adolfsbergs målvakter i A-truppen i år. Ludvig. Började tidigt i ÖSK.s ungdomsverksamhet, och stod där under hela min uppväxt, ända till det var dags att flytta till Degerfors IF och har nu tillhört deras Akademi i några år. Har dock pendlat dit, från Örebro då jag på dagarna återfinns på Grillskas gymnasium. Läser Ekonomiinriktning, och tar examen till våren. Har haft Oscar Klaesson som målvaktstränare på skolans fotbollsinriktning. Känner Henrik Grudemo, sedan min tid i Degerfors Akademi, och gillar hans sätt att se på träning och hans sätt att använda målvakten i spelet. Ser mig som en trygg målvakt, och gillar att vara med i spelet och tycker jag har bra fötter. Har tränat med laget redan före jul, och inget svårt beslut att ta. Ser också ett riktigt ungt lag, och med en spännande framtid i en trivsam och inbjudande miljö. Ludvig har även varit uttagen till ett landslagsläger för spelare f 06. Vi hälsar Ludvig Välkommen till Adolfsbergs IK.
Herr
22 jan 2025
0kommentarer
2 sponsorer yterligare sökes till overall - återkoppla 25/1
Overallerna som beställdes i December finns hos Klubbtemet men behöver tryckas. Innan det görs vill vi ha er hjälp med att kontakta personer ni känner som eventuellt kan sponsra laget. Det finns möjligethet att synas på 20-25 overaller under 2 år ihop med P2014 laget och sedan kommer yngre syskon och andra aktiva i Adolfsbergs IK använda. Det finns en fil uppladdad med upplägget för olika sponsorpaket, se dokument (klicka på Mer upp till höger), spara ner pdf och skicka till dina kontaktpersoner och prata med dom. Sponsorpaket 2025 overall: - Silver (4 kSEK) - Guld (6 kSEK) - Huvudsponsor (10 kSEK) Vid förslag eller frågor kontakta Peter (Theo S pappa), 0732 751 751, eller på mailen adolfsbergsik.p2014.sponsor@gmail.com Vi hjälps åt under veckan och målsättningen är att vi ska få 2 sponsorer till. Återkom senast 25/1 så stämmer jag av med Anders men förslaget är att vi då går vidare med det vi har så killarna inte behöver vänta längre på overallerna. 1-2-AIK
P2014
21 jan 2025
1kommentar
Matchcampen skinnskatteberg
Hej på er Vilka killar ni har, vilka matcher vi gör och vi gör det som ett lag med 26 spelare på 3 dagar och vinner varje match. Pokalen är i hamn. Alla i laget skötte sig fantastiskt både på och utanför planen vilket gör att vi tränare känner oss väldigt stolta. Tack alla ni som skjutsade och var där och hejade. Syftet var att denna turnering var ett sätt att tillsammans starta upp 2025 med att få någon/några matcher i benen och känna att nu kör vi. Såklart en del frågor och funderingar fick vi svara på så därför kommer vi utvärdera matchcampen tillsammans med spelarna under veckan på träningen, fundera om det är något ni skulle vilja ändra på framåt och kom till oss och ge oss feedback. Såklart har vi medaljer till alla som inte var där idag söndag. De delas ut på träningen i veckan. De är ni väl värda! Tack till er alla , njut idag och imorgon så ses vi på träningen på tisdag
P15
19 jan 2025
7kommentarer
Wow, vilken helg!
Vilka grabbar i AIK P13, helt magiska! Det finns så mycket positivt med helgen att det är svårt att sätta ord på det... Vi har tillsammans skrattat, gråtit, kämpat och hjälpt varandra genom förväntan och nervositet. Tror och hoppas det skapat positiva minnen för oss alla. En positiv sak jag vill skicka med.. Blev stoppad påvägen ut av cuparrangören, de berömde våra killar i laget lite extra för att de på ett exemplariskt sätt varit positiva, sociala och trevliga!! Tack för en toppenhelg! //Ledarna
P2013
19 jan 2025
9kommentarer
Visa fler nyheter