• Uppdatering från helgen och framåt

    Hej! Här kommer en liten uppdatering från helgen och vad som händer framöver. I lördags var det flera som var och tittade på AIF-cupen och samlade in pant till lagkassan. Panten ska räknas men jag tror det blev ca 500kr, bra jobbat alla som var med! Det kommer mer info inom kort från Malin angående pantinsamlingen. I söndags var vi över 30 spelare i kylan på en is-hård konstgräsplan, starkt! I klubbhuset åt vi korv och chips och hade lite lära-känna-varandra aktivitet, ett quiz och så fick alla vara med och lämna in förslag på texter som vi hoppas kunna använda till vår egen låt framåt våren😊 det kändes som att alla hade kul och att vi tar steg mot vårt mål att få ett tajtare lag med bättre sammanhållning! Tack till alla som varit med och hjälpt till inför aktiviteten! Vi kommer att fortsätta med olika aktiviteter i samma tema under året. Fotboll är en lagsport men vi har i år även valt att dela ut individuella priser i tre kategorier som handlar om mjuka värden som vi tycker är viktiga. Det handlar alltså ingenting om vem som gör flest mål, skjuter hårdast eller är ”bäst”. Tanken är att vi ska ha dessa eller liknande priser varje år där vi lyfter fram några spelare som gjort det lite extra bra under året. Kanske kan det skapa motivation att ge lite mer på träning och match hos några, det är i alla fall vår förhoppning. Fair Play. Att visa respekt mot sina med- och motspelare och även domare. Att spela schysst och att vara en bra kompis på och utanför planen. Rufus och Samuel fick dessa priser. Alltid på träningen. Vi uppmuntrar alla till att delta i olika idrotter! Men vi värdesätter så klart också dem som tränar mycket med oss. Att gå på träningen oavsett väder, trötthet eller annat blir man stark av och det bidrar också till en stark lagkänsla. Högst träningsnärvaro 2024 hade Alve och Alex. Attityd & Utveckling. Vi tränare ansvarar för att hjälpa killarna att bli bättre fotbollsspelare men killarna själva bär det största ansvaret för sin egen utveckling. Med stora ögon och öron, att lyssna till instruktioner och hela tiden jobba hårt för att bli bättre och att vilja vinna är exempel på bra attityd och som ger utveckling över tid. Årets pris i denna kategori går till Wesam och Jack. Vi hoppas så klart på en vinter med snö men också att vi får köra på med träningar utan avbrott på konstgräset på torsdagar och söndagar som ligger utlagt på laget fram till slutet av april. Utöver en matchcamp inomhus med ett lag den 2 februari så har vi just nu inga träningsmatcher inplanerade men det kommer framöver. Inom kort kommer även info att skickas ut angående cupdeltagande i sommar. Eftersom Örebrocupen spelas 13-15 juni så är det troligt att vi siktar in oss på en cup i månadsskiftet juli/augusti, dvs 1-3 augusti preliminärt. Vi hoppas att så många som möjligt kan vara med! // Anders P2014 16 jan 2025 1kommentar
  • Ändrad träningstid imorgon fredag.

    Vi har fått en ny träningstid imorgon. Den nya tiden är kl. 17.30–18.45. Ledarna P17 16 jan 2025 0kommentarer
  • Kompletterande information

    Hej, Veckans träningar och samspelning av lagen visade att vi behövde göra några justeringar. För att få jämna lag har vi flyttat några spelare, tidigare lagindelning är uppdaterad. - Under helgen så kommer vi påbörja spelarsamtal, ett kortare samtal för att fånga in varje individ och även få en bild av tankarna i truppen. För de som inte är med under helgen så fortsätter samtalen i veckan som kommer! Frågor till spelarsamtal: Hur mår du? Bra med kompisar? Vad är roligast? Önskan om position? Utveckling och mål? Övrigt? - Boendet har blivit flyttat från skolan till Sportscamp, nu har vi bara ca 300m mellan boende och spelhallen (vi kommer fortfarande sova på medhavda madrasser). - Bra om barnen har med tofflor eller liknande att ha på sig mellan matchern. - Packning, om det blir trångt i någon bil så kommer jag (Daniel H) ha med släp där det finns gott om plats för packning. Det går bra att lämna packning fram till kl 13.00 imorgon på Skjutsvägen 8. 1-2 AIK //Ledarna P2013 16 jan 2025 17kommentarer
  • Körschema lördag Skinnskatteberg

    Hej! För att säkerställa att alla spelare har plats i bilar fram och tillbaka till Skinnskatteberg på lördag har vi gjort ett körschema . Observera att det är olika avfärds- och hemresetider då vi snurrar runt på många spelare. Bilar Lördag morgon avresa 07:10 Ica Kvantum Sten:Axel H, Olle S Erik:Oskar L,Hagge Staffan:Olle G,Olle SB af Kleen:Milo,Leo, Theo. Åker direkt Mats: Benjamin, Gustav Strimark: Alfred Elven:Oscar E,Måns Danielsson: Casper Bilar lördag lunch avresa 12:20 Ica Kvantum: M.Andersson:Charlie,Kevin,Mattias J.Blomberg:Simon B,William B Hem efter match 2 lördag 15:00: Mats Staffan M.Andersson Elvén Blomberg Totalt 14 platser Hem efter eventuell match 3 lördag: Sten Linder af Kleen Strimark Danielsson Totalt 20 platser. Med vänlig hälsning / Tränarna P15 15 jan 2025 6kommentarer
  • 19/1 : Lagindelning & spelschema

    Här kommer lagindelning och spelschema till helgens matchcamp. Samling 15:15 för alla. Båda lagen spelar två matcher, 1x12min. När det gäller matchtröjor vore det bra om ni som inte ska delta tar med era tröjor till träningen på lördag så vi säkerställer att det räcker till alla. För er som saknar får ni låna av lagledare för dessa matcher. Då vi är väldigt många spelare och få matcher kommer vi tillämpa speltid utifrån engagemang. Lag 1: Andreas T & Karl Milton, Noa, Elton, Agge, Wilgot, Milian, Josef, Karl-Filip, Nezar, Hugo R, Einar Lag 2: Andreas S, Dan & Simon León, Hugo J, August Sv, Sigge, Sture, Waldemar, Wilhelm, Oliver, Kevin, Darian, Melker, Oscar SPELSCHEMA 15:40 Lag 1 - Östra Almby 1 15:55 Sturehov 1 - Östra Almby 2 16:10 Lag 2 - Sturehov 2 16:35 Sturehov 1 - Lag 1 16:50 Sturehov 2 - Östra Almby 1 17:05 Östra Almby 2 - Lag 2 P2016 14 jan 2025
  • Visa fler nyheter