• Föräldrarmöte 16/9

    Peter avslutar sin roll som lagledare för P2016 (Vincent spelar med P2015). Andreas Svensson har visat intresse för att ta över rollen och även flera delområden nedan. Roller och områden som behöver få en ny ansvarig och personer som är involverade i P2016: Lagledare, Ekonomi, Försäljning, Sponsring, Lagaktiviter, Bingolottor, Hjälptränare, Kiosk Önskvärt är att uppgifterna delas upp och att vi hjälps åt. Under mötet kommer även: Träningsfokus, nivåindelning, närvaro vs speltid kommer att tas upp för diskussion. Hoppas många av er kan komma på mötet så vi kan prata ihop oss. Om du inte kan närvara men är intresserad av någon roll att hjälpa till med så hör av er innan till Peter eller Andreas Svensson Kaffe och fikabröd kommer finnas. Ses i klubbstugan! P2016 15 sep 2024 2kommentarer
  • Lundby IP

    Matchen mot Eker kl 13 spelas på Lundby IP inte på Mellringe. Samling 12:30 på plats vid planen. //ledarna P2013 14 sep 2024 0kommentarer
  • Adolfsberg körde över Kungsör

    Adolfsberg vann stort och komfortabelt hemmammatchen mot Kungsörs BK med hela 5 - 0, och det är väl siffror som väl avspeglar hur matchen såg ut. Kvällens man i hemmalaget var onekligen Julius Bengtsson, som inte bara fördubblade ärets målskörd med sina två mål - AIK:s båda första - utan var dessutom med i förspelet till de andra tre. 1 - 0 knorrar Julius in via stolpen och knappt men klart över linjen (bilden ovan) 2 - 0 hinner först på inlägg framför mål 3 - 0 Julius till Elton som hittar Ludwig Flink 4 - 0 En hörnvariant, som Julius sätter i ribban, och Stephane hittar returen 5 - 0 Elton Vallberg, som enkelt vandrar igenom ett ihåligt Kungsör Om Kungsör ska sägas att laget i första halvlek satte defensiven främst och låg riktigt lågt, och Sadam Abbas Nur hade en omställning med skott. När man försökte anfalla i andra kom också blottorna bakåt, även om Kalle Westdahl fick göra några avancerade räddningar också, men KBK kommer att få det svårt Sebastian Heimeryd Ja, vi var väl bättre i stort sett hela matchen, och borde redan i halvlek haft en större ledning än de 1 - 0 vi hade. Skönt också att få göra många mål, då vi haft två matcher utan mål, och naturligtvis roligt att se Julle idag, och att han också fick göra mål. Nu en bra träningsvecka och sedan Karlslunds IF i derbyt på samma arena, om exakt en vecka. Startade: Karl Westdahl, Axel Hildingsson, Philp Hjalmarsson, Melvin Westlind, Carl Lind, Hannes Lundström, Marcus Moore, Liam Lund, Teo Shaverdian, Ludwig Flink, Julius Bengtsson In kom Carl Mohlin, Stephane Laomadi, Elton Vallberg, Gino Chamoun, David Funck ej Jonathan Anderssson, Emil Johansson Mera fakta Omgång 19 av 22 Adolfsbergs IK – Kungsörs SK 5 - 0 Lö 14.00 Karlslunds IF – Syrianska IF Eskilstuna 1 - 2 Lö 15.00 Köping FF – Adas United IF 2 - 2 Sö 13.00 Rynninge IK – IFK Nyköping 1 - 0 Sö 13.30 Eneby BK – Yxhults IK 0 - 2 Sö 16.00 IF Eker – Värmbols FC 2 - 2 Herr 13 sep 2024 1kommentar
  • Vi behöver er hjälp under träningarna!

    Hej alla vuxna! För att vi ska kunna skapa en så bra och trygg miljö som möjligt för våra barn, vill vi uppmuntra alla vuxna att vara lite mer aktiva och närvarande under träningarna. Just nu är vi väldigt många barn i gruppen – på dagens träning var vi hela 34 stycken! Det är fantastiskt att vi är så många, men det innebär också att vi måste hjälpas åt för att skapa en bra miljö för alla. Vi ser redan att många av er stöttar era barn när de behöver lite extra hjälp eller tar dem åt sidan när de det blir för stojigt. Det är något vi verkligen uppskattar och vill se mer av. Därför ber vi er att: - Vara uppmärksamma på ert barn under träningarna och stötta dem när de behöver det. - Om ert barn behöver prata eller lugna ner sig, ta en kort stund tillsammans utanför planen för att hjälpa dem hitta fokus igen. - Ni känner era barn bäst och vet vad dom behöver. Kom till oss och berätta om det är något vi kan göra eller som vi behöver veta för att just ert barn ska få bättre förutsättningar. Förbered och prata hemma om hur träningen är uppbyggd och vad som är viktigt att tänka på: - Vi startar med en samling, då är det viktigt att försöka vara tysta och lyssna på oss ledare, precis som i skolan. Vi försöker hålla så korta samlingar som möjligt, men då är det viktigt att alla försöker lyssna. Vi delar också in barnen i grupper redan från början. - Sen har vi olika stationer, med syftet att vi ska kunna ha så mycket aktivitet som möjligt och att det ska vara en tydlighet för barnen med strukturen. Mellan övningarna är det vattenpaus innan man går vidare till nästa. - Om vi hinner avslutar vi med en lek och sen en sista samling där vi gör en ring och säger ”1-2 AIK” tillsammans. Med er hjälp kan vi fortsätta att ha roliga och givande träningar för alla, även när vi är många. P2017 12 sep 2024 0kommentarer
  • Försäljning Resturangchansen till lagkassan! 3.0

    Idag torsdag 12/9 Finns det endast 6 st appkoder kvar av 100! Vi har på oss till måndag att försöka sälja dem. Alternativt är att skicka tillbaka dem.... Visst kan vi göra ett försök att sälja 6 st till under helgen?? Skicka ett meddelande till Regina om ni kan sälja fler! Väldigt bra förtjänst till laget! ************ Nu finns det möjlighet att hämta era förbokade RC appkoder! Vi har möjlighet till och med V 37 att sälja. Så än finns chansen att sälja fler. Ta kontakt med Regina 0707505636 (Alex mamma) när ni vill hämta era RC appkoder. Betalning via Swish sker vid uthämtning eller efter försäljningen! De koder vi inte lyckats sälja skickas tillbaka. Imorgon onsdag finns möjlighet att hämta era RC appkoder av Fredrik (tränare i lag grön) på matchen mot Hallsberg. ************* Hej alla.. Vi tänkte dra igång en försäljning för att bygga på lagkassan Restaurangchansen har stort utbud i Örebro både på restauranger, butiker och olika aktiviteter. Bra erbjudanden där kostnaden för häftet snabbt tjänas in vid nyttjande av kupongerna. Det går att från hemsidan se vilka butiker/restauranger som finns med och vad för erbjudande de har. https://restaurangchansen.se/erbjudanden/ Laget tjänar 50% för varje såld kod så riktigt bra förtjänst här 👌 Förr såldes det i häfte där kupongerna gällde september-september men restaurangchansen är numera helt digital och gäller istället ett år från den dagen man skrapar och aktiverar sin kod. Medlemskap standard kostar 300:- (150:- till lagkassan) Vi tänker beställa hem 100 st appkoder. Som används till RC appen i mobilen! (15 000 kr till lagkassan) De vi inte säljer kan vi återlämna. Första steget är att anmäla hur många appkoder ni vill ha (försöka sälja) Detta gör ni genom att kommentera nedan 👇SENAST TISDAG 20/8 Mer information kommer efter det.... (Förslag om försäljning av Toa/hushållspapper är också på gång men det får gärna någon annan av er vara med att styra upp! Då vi inte har möjlighet att ta emot eller dela ut sådana volymer.) Mvh Regina och Johan P2014 12 sep 2024 26kommentarer
  • Visa fler nyheter