Kungsörs BK hemma på Lugnet
Fyra omgångar kvar av årets seriespel, och först ut är Kungsör på fredag, och ett lag som just nu befinner sig under nedflyttningsstrecket, och är således i stort behov av poäng. Kungsör började hösten med två segrar, men har nu fyra raka förluster. Adolfsberg förlorade senast borta mot ledarlaget Syrianska med 3 – 0. AIK får dessutom klara sig utan Adam Molin, som skadades i hemmamatchen mot Yxhult och är troligen borta serien ut. Även Jonathan Westergren är inte tillgänglig på fredag. Däremot är Elton Wallberg tillbaka i full träning. Omgång 19 av 22 Fr 18.15 Adolfsbergs IK – Kungsörs SK Lö 14.00 Karlslunds IF – Syrianska IF Eskilstuna Visas på Na Lö 15.00 Köping FF – Adas United IF Sö 13.00 Rynninge IK – IFK Nyköping Sö 13.30 Eneby BK – Yxhults IK Sö 16.00 IF Eker – Värmbols FC # Avstängda är Anas Ahmed Yusef Eneby BK, Alexander Massi Eneby BK, Liben Bashir Artan Kungsörs SK, Marcus Björklund IFK Nyköping, Gilban Mohammed IF Eker, Lukas Fahlström IF Eker, Robin Pettersson Värmbol FC # Kungsör förlorade senast hemma mot Rynninge med 3 – 2. # Av årets återstående fyra AIK-matcher spelas tre matcher hemma på Lugnet (Kungsörs SK, Karlslunds IF, Köping) Och endast en borta (Eneby BK) # Vi gissar att fredagens match spelas på konstgräset (p.g.a mörkret) och likaså nästa fredag mot KIF # Adolfsbergs IK toppar klart Fair Play listan, och har alltså minst antal gula och röda kort. Rynninge tvåa och Yxhult trea - vi spelar juste i Närke (1 poäng: Varning, 2 poäng: Målchansutvisning, 3 poäng: Varning + varning = lindrig utvisning, 3 poäng: Varning + målchansutvisning, 4 poäng: Grov utvisning, 5 poäng: Varning + grov utvisning. Adolfsberg har drygt en poäng per match. # Mest kort tar Eneby BK, som i veckans match mot Adas (0 – 3) fick 7 gula och ett rött # Det blev 12 raka seriematcher för Yxhult, innan helgens förlust mot KIF, vilket väl gör att det kanske blir KIF som får jaga Eker om kvalplatsen. Tre poäng efter, men bättre målskillnad. # 0 – 4 efter 18 minuter för Eker mot Nyköping: Tycker att vi börjar matchen ganska bra, men sen kollapsar vi helt mentalt. Blir för spelarna och mig själv att se sig i spegeln, sa tränaren Daniel Forsberg efteråt. # Av Nyköpings sex mål mot Eker gjordes fem mål av Marcus Björklund, vilket gör att han toppar skytteligan på 18 mål – ett före Rynninges Etiandro Galvin Barreto. Adam Molin mest i Adolfsberg med 9 mål # Välkommen till Lugnet även på söndag 12.00. Derby P 19: Adolfsbergs IK – BK Forward
Herr
12 sep 2024
0kommentarer
Lagindelning poolspel #4
Här kommer lagindelningen inför söndag! Samling 09:30 vid Lyckås IP i Lundby! Se tidigare publicering för spelschema osv. Kom ihåg något att äta mellan matcherna. Utmana gärna era killar och fråga vad som är ett bra mellanmål då det var ett av samtalsämnena på lagaktiviteten. Andreas & Andreas LAG BLÅ Karl-filip, Vide, Melker, Maximilian, Ralph, Darian, August st, Hugo R, August sv, Oliver Dan & Marcus LAG GRÖN Wilhelm, Hugo J, Waldemar, Nezar, Noa, Sigge, Milton, Milian, Sture 1-2-AIK!
P2016
12 sep 2024
"Städa Sverige" uppdrag
Nu har det gått ut en kallelse till vårt "Städa Sverige-uppdrag"! Vi ska städa ett område mellan Trängen och Gumaeliusskolan. När: 14 september Samling: 09.00 Plats: Idrottens Hus (Karlsgatan 28) Det vore bra om några vuxna kan vara med och hjälpa till att organisera gänget. Kanske någon också vill ordna lite fika till arbetarna? Linda (Cians mamma) har med sig varselvästar, säckar och handskar, men hon kunde inte beställa mer än 20 par handskar och västar. Just nu ser det ut som vi blir 22 skräpplockare, så Linda kan köpa några extra handskar. Om någon har möjlighet att låna ut varselvästar vore det också jättebra. Har någon av er vuxna möjlighet att vara med på lördag? Innan städningen behöver alla deltagare genomgå vår digitala miljöutbildning, som ni hittar via länken: www.stadasverige.se/miljoutbildning.Utbildningen består av fyra korta filmer (2–3 minuter vardera). Efter två av filmerna ska man svara på frågor för att kunna gå vidare till nästa film. Tack Linda för att du organiserar detta! Skriv om ni kan delta i kommentarsfältet nedan
P17
11 sep 2024
3kommentarer
Hemmamatcher 14-15/9 *redigerad, ny matchdag
Hej på er, I helgen väntar dubbla hemmamatcher på Lugnet och väderprognosen säger sol, så föräldragruppen föreslår att vi sätter upp lagets kiosk där. Vi utser ansvariga till respektive match och ni får själva lösa en ersättare om ni har svårt att hjälpa till här. Innan match hämtas kiosken hos Ebbe P (Lövåsvägen 28) och efter matchen lämnas den tillbaka på samma ställe. Kaffetermosarna fyller man enklast upp på hemmaplan. Helgens matcher: Lör 14/9: AIK gul - Syrianska, kl14 Kiosk, Viggo Sön 15/9: AIK vit - Grythyttan, kl13 Kiosk, Ask Jag påminner också om att nu på onsdag den 18/9 möter ÖSK, Sandvikens IF på Behrn arena, och där har Ville och Hugo kiosktjänst. Som vanligt, samling två timmar innan avspark och ni kontaktar Niclas H när ni är på plats. Vi har även ÖSK-kiosk den 28/9 och eftersom Melwin har slutat så är vi egentligen en korvkrängare för lite där. Har vi någon frivillig som kan tänka sig att ta det? Hojta till här i så fall! (Klart, Filip) / Föräldragruppen
P2013
11 sep 2024
4kommentarer
Inför kvällens lagaktivitet
Ikväll är det dags för lagaktivitet med alla spelare och tränare inne i klubbstugan på Lugnets IP Vi börjar kl 17:00 och håller på till ca 18:45. Då har killarna fått korv med bröd att äta under kvällen också! Kvällen kommer bestå av grupparbeten där vi kommer prata om och gemensamt komma fram till värderingar och vad vi vill uppnå som fotbollslag. Med tanke på det som inträffade i söndags kommer förhoppningsvis Özer som representerar klubben vara med i början och prata lite, han kommer eventuellt också närvara på föräldramötet måndag 16/9. Då SISU fått förhinder denna kväll så har vi gjort om agendan och kommer därför jobba med 4 olika rubriker under kvällen: FAIR PLAY & SCHYSST KOMPIS Alla ska få vara med! Hur är man en snäll kompis? Hur är man snäll på fotbollsplanen? Vad är inte OK att säga eller göra? HUR BLIR MAN EN BÄTTRE FOTBOLLSSPELARE? Träning ger färdighet! Hur blir man bättre på att passa och skjuta? Vad gör man för att orka spela? Vad ska man äta för att få rätt energi? HUR SKA VI SOM LAG BLI BÄTTRE? Vi vill ha kul och känna att vi spelar bra tillsammans! Vad förväntar vi oss av varandra? Är det något vi borde träna mer på? TRÄNARNA HAR ORDET Vad förväntar vi oss av er spelare? Vad kan vi tränare göra bättre enligt er?
P2016
11 sep 2024
2kommentarer
Visa fler nyheter