• Måndag 2/9

    På måndag 2/9 spelar ett gäng match borta mot Skyllberg! Övriga som inte har match har frivillig träning genom att gå ner och titta på Belgiens p-17 landslag som tränar på Lugnets IP. Ingen ledare kommer vara på plats på Lugnet. Med vänlig hälsning/ Staffan P15 31 aug 2024 0kommentarer
  • Derby på Lugnets IP

    Yxhult kommer på lördag till Lugnet och Adolfsbergs IK, och detta med 11 raka seriematcher utan förlust, och med imponerande 4 – 0 mot serieledarna Syrianska Eskilstuna senast. Ett formstarkt lag tydligen. David Funck Adolfsbergs IK Kommer från en hyfsad insats och seger mot Adas borta senast. Helt klart rättvist och vissa perioder riktigt bra. Tycker vi utvecklat vårt passningsspel i positiv riktning, under de senaste matcherna. Själv trivs jag bra på min nuvarande ytterbacksplats till höger, och passar bättre där än på andra kanten. Försöker och får också möjlighet att fylla på framåt i det offensiva spelet, i vår just nu 4–3–3 formation, och något som jag verkligen gillar. Kul med alla derbyn i årets serie – sånt som ökar intensiteten och intresset – men vi har tyvärr inte haft så stora framgångar just här. Minns bl.a. 0 – 1 i en jämn bortamatch mot Yxhult, där de lyckades måla på en konstig frispark. Vi har haft lite förkylningar i veckan, men nu ser det ändå bra ut inför matchen, där vi också tänker ta revansch för bortamatchen. Så hjärtligt välkommen ner till Lugnet imorgon lördag. Ove Lindkqvist – Mr. Yxhult Ja vi är i bra form just nu, och har väl varit det egentligen hela året, men onödiga poöngtapp i början. En riktigt bra målvakt (Samuel Nissinen Eriksson) och ett stabilt försvarsspel skulle jag säga är grunden till det hela, och vi är väl ändå med och krigar om kvalplatsen i varje fall, även om Eker ändå lyckas ta sina poäng på olika sätt. Matchen mot Syrianska var bra och Nadir Ayeva fick göra alla fyra, men vi borde nog vunnit med det dubbla. Nu saknade Syrianska visserligen några avstängda (3) och skadade, men med den truppen de har så var det ändå klasskillnad. Tycker ändå att det är kul att en ”bonnaklubb” kan vara med och kriga i toppen, och både jag och laget arbetar för att vara så högt upp som möjligt i seriesystemet, samtidigt som klubben växer. I veckan startade vi upp pojkar 19/20 med 25 nya. Nu ser vi fram mot lördag och Adolfsberg borta, ett lag som jag stor respekt för. Omgång 17 (av 22) Lö 13.00 Adolfsbergs IK – IK Yxhult Lö 13.30 Eneby BK – Värmbol FC Lö 15.00 IF Eker – Rynninge IK Sö 14.00 Karlslunds IF - Adas United IF Sö 14.00 Syrianska Eskilstuna IF – Kungsörs SK Sö 15.00 Köping FF – IFK Nyköping Avstängda: David Strömgren Värmbol FC, Paul Chamoun Adas United, Abozar Shirazi Värmbol FC, Linus Jansson KIF, Deniss Koss KIF, Adrian Issa Syrianska IF Från veckan # Semir Jakupovic lämnar Rynninge som huvudtränare och vi gissar att Vasilios Timoudas återkommer. # När Eker gör matchens enda mål i 88:e mot Kungsör, så är det Kevin Danielsson (f.d. Adolfsberg) som nätar. # I toppen leder nu Syrianska endast med 4 poäng före Eker, 7 före Yxhult och 10 före KIF. Får tillbaka tre (av fyra) som var avstängda senast mot Yxhult # Etiandro Galvin Barreto – 2 i helgen – leder seriens skytteliga på 15 mål. Övriga Rynningespelare har gjort 6 mål tillsammans. # När Yxhult slog Adolfsberg med 1 – 0 den 8 maj på Moabvallen, så var det början på en elva matchers lång seriesvit utan förluster. Dags att avsluta raden imorgon månntro? Dessutom 4 (!) insläppta under denna matchsvit. # IF Eker har även slagit Kumla i Distriktscupen och spelar semifinal mot ÖSK på Vivalla IP på onsdag 4 sep 18..00. Herr 30 aug 2024 0kommentarer
  • Anmälan och närvaro

    Hej Nu har skolorna startat och med det följer alltid en period med en hel del sjukdomar. Vi från ledarstab skulle vilja att alla hjälps åt, nu när det är mycke matcher och även förkylningar som snurrar. Vi vill att ni svara på de kallelser som skickas ut ang matcher och träningar. Skriv även orsak om ert barn inte kan delta för att enklare kunna planera följande aktiviteter. Blir ert barn sjuk eller känner sig hängig efter det ni tackat ja till en match skulle vi vilja att ni meddelar oss det senast dagen före för att kunna kalla in en ersättare. Även om ni är osäker kan det vara bättre att kalla in en extra. Tack på förhand Tränarstaben P2013 29 aug 2024 1kommentar
  • Kioskförsäljning helgen

    Hej på Er. För utöka lagkassan undrar vi om några förälder vill fixa med/stå i kiosk på våra matcher söndag: - kl.11.00 AIK Lag Svart - kl.12.30 AIK Lag Grön Koka gärna kaffe och ta med hembakt om möjligt. Dricka + diverse övrigt snacks finns i vår lilla kiosklåda. Stefan (Viggos pappa) kan vara med och etablera kiosken med start kl.10.30. Kommentera gärna i nyheten nedan. / Aktivitetsgruppen P2014 28 aug 2024 3kommentarer
  • Forts. kiosker v35

    Hej, är det någon av er som har barn som spelar ikväll på Lugnet, som kan tänka sig att stå i kiosken? Anmäler sig ingen får vi tyvärr hoppa kiosken denna gång. Skriv nedan vem som tar passet. Vi i föräldragruppen kommer börja fördela ut kioskpassen på Lugnet till de föräldrar till spelare som är anmälda att spela respektive match. Vi ska försöka göra det så rättvist som möjligt och håller koll på hur ni har jobbat. Fungerar inte tiden, får ni själva byta med någon och se till att någon annan tar passet. Det räcker oftast att stå en person, men vill någon mer stå går det såklart bra. Nu på lördag har vi två matcher. Den som jobbar första passet behöver hämta kiosken hos Andreas. Hör av er till honom innan och bestäm tid när kiosken kan hämtas. Allt finns i den, även kaffepulver och en pumptermos. Men kaffe får ni brygga själva hemma. Kaffe är det som brukar gå åt mest, så ta gärna med någon/några fler termosar. Den som jobbar sista passet behöver lämna tillbaka kiosken hos Andreas. Pass 1 kl 13.13-15.30 Anton Rask Pass 2 kl 15.30-17.00 Ask Gunnarsson Hälsningar föräldragruppen P2013 28 aug 2024 1kommentar
  • Visa fler nyheter